Opis
30 minut dla skutecznej komunikacji – E. Tierney
- Wymiary: 110×165
- Liczba stron: 90
- ISBN: 83-86757-44-2
- Wydawnictwo: KOS
Czy zdarzyło ci się, że inni nie zrozumieli tego, co chciałeś im przekazać? Być może twój przyjaciel lub znajomy z pracy opacznie odebrał twoją wiadomość i zrobił coś dokładnie odwrotnego do twoich oczekiwań? Z tej książeczki w 30 minut dowiesz się, jak możesz efektywniej porozumiewać się zarówno w pracy, jak i życiu prywatnym. Dzięki temu w każdej sytuacji znajdziesz odpowiednie słowa.
Przeczytaj, jak:
- ubierać swoje myśli w odpowiednie słowa;
- spełniać oczekiwania i wymagania swoich rozmówców;
- być przekonującym w codziennym życiu.
Zadaniem tej książeczki jest przedstawienie wskazówek dotyczących skutecznej komunikacji. Szczególnie polecam ją tym, którzy doświadczają uczucia, że powinni usprawnić tę sferę swojego życia – a któż z nas z czystym sumieniem mógłby zaprzeczyć, iż nie jest mu to choć trochę potrzebne? Książka ta wychodzi naprzeciw potrzebom szczególnie ludzi aktywnych zawodowo, którzy odkrywają rolę i znaczenie efektywnej komunikacji i umiejętności porozumiewania się w obrębie swojej firmy. Coraz więcej przedsiębiorców zyskuje świadomość, iż na współczesnych globalnych rynkach zaistnieje tylko ten, kto opanował umiejętność efektywnej komunikacji z innymi.
Komunikacja jest obecna we wszystkich sferach życia
Ludźmi, którzy pozostają w wielu różnych relacjach z innymi, są w szczególności biznesmeni, przedsiębiorcy. To oni prowadzą rozmowy i negocjacje z kontrahentami, piszą listy, wysyłają faksy i e-malie. Zadaj sobie pytanie, czy potrafisz komunikować się łatwo i skutecznie. Czy jesteś w pełni zadowolony ze swoich umiejętności w tej dziedzinie? Jeśli nie: Czy zdajesz sobie sprawę, jak wiele marnujesz czasu, energii i pieniędzy z powodu nieefektywnej komunikacji? Jeśli inni ludzie cię nie rozumieją lub pojmują to, co chcesz im przekazać w sposób opaczny, wówczas zawiedzie cię każdy plan, nawet najbardziej genialny.
Metody właściwego i efektywnego porozumiewania się z innymi ludźmi nauczysz się na licznych kursach retoryki, czyli sztuki wypowiadania się i wyrażania swoich myśli. Jednak nie wszyscy mają czas i sposobność, aby uczęszczać na organizowane w tym celu, odpowiednie seminaria, choć byłoby to bardzo wskazane. Spośród problemów, z którymi na co dzień mamy do czynienia w naszym życiu zawodowym, większość ma swoje źródło w niewłaściwej komunikacji z innymi ludźmi.
Mówić i być rozumianym
Przeczytanie tej książeczki nie zajmie ci wiele czasu – tylko 30 minut, jednak zawarte w niej wskazówki i informacje powinny mieć decydujące i długofalowe działanie w twoim życiu, podnieść efektywność pracy i w końcu usprawnić twój management, czyli zdolność do kierowania innymi ludźmi. Z następnych rozdziałów dowiesz się, w jaki sposób proces komunikacji przebiega pomiędzy ludźmi. Szczególny nacisk został położony na to, co -jako nadawca informacji – powinieneś w wziąć pod uwagę, aby skutecznie przekazać ją innym. Bardzo obszernie i dokładnie został opracowany najważniejszy aspekt każdego aktu komunikacji, a mianowicie wiadomość i sposoby jej przekazu.
Z każdym rozdziałem, a nawet każdą pojedynczą stroną, będą poprawiały się twoje zdolności komunikacyjne. Powodzenia w nauce!
Spis Treści:
- Przedmowa
- 1. proces komunikacji
- 1.1. Niewłaściwy przebieg procesu komunikacji
- 1.2. Właściwy przebieg procesu komunikacji
- 1.3. Model procesu komunikacji
- Etap pierwszy: Sformułowanie wiadomości
- Etap drugi: Słowa, gesty czy rysunki?
- Etap trzeci: Przekaz wiadomości
- Etap czwarty: Odbiór wiadomości
- Etap piąty: Interpretacja wiadomości
- Etap szósty: Reakcja na wiadomość
- Etap siódmy: Odpowiedź
- 1.4. Przeszkody w procesie komunikacji
- 2. przekaz wiadomości
- 2.1. Przygotowanie
- 2.2. Wiadomość
- 2.3. Potrzeby odbiorcy
- 2.4. Kanał komunikacyjny
- 3. struktura informacji
- 3.1. Szerszy kontekst wiadomości
- 3.2. Ogranicz się do tego, co istotne
- 3.3. Struktura bazowa wiadomości
- 3.4. Kolejność przedstawiania informacji
- 4. język, ton i sposób zachowania
- 4.1. Zachowanie
- 4.2. Wybór odpowiednich słów, gestów i rysunków
- 4.3. Sprawdzanie faktów i sformułowań wiadomości
- 4.4. W jaki sposób oddziałujesz na swoich słuchaczy?
- 5. reakcje odbiorców i doskonalenie SWOICH ZDOLNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH
- 5.1. Słuchaj swoich odbiorców
- 5.2. Skoncentruj się
- 5.3. Pytania do odbiorców
- 5.4. Jak udoskonalić zdolności komunikacyjne?
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.